Dag 12 - Reisverslag uit Kingston, Australië van DeClubVan4 - WaarBenJij.nu Dag 12 - Reisverslag uit Kingston, Australië van DeClubVan4 - WaarBenJij.nu

Dag 12

Door: DeClubVan4

Blijf op de hoogte en volg DeClubVan4

21 Januari 2013 | Australië, Kingston

Vanochtend tijdens het ontbijt zaten er in een boom schuin tegenover ons wel 30 zeer kleurrijke en schreeuwende papagaaien, onvoorstelbaar. De grootste papegaai zat echter naast mij met een veel te fel gekleurd groen shirt, we noemen geen namen, AV. We hadden een eigen gebouwtje naast ons met een eigen douche en toilet. Dat leek een luxe maar dat valt tegen, als er eerst een naar de toilet gaat en jij vervolgens moet douchen. Op weg hebben we Cor, nog steeds zonder bril, een beetje verteld wat er te zien viel. Cor heeft ook nog eens een vaste plek die hij niet wil afstaan maar het is wel de beroerdste plek. Het zou volgens hem niet kloppen als hij straks thuis is en geen hernia heeft. Vandaag moesten we voor het laatst veel kilometers maken maar ook vanuit de camper viel er genoeg te zien. We hebben ook de eerste wombat gezien, welke super relaxed, de weg over stak. Onderweg gestopt op veel “places to be”. Als Cor mij, Wim, dit hoort roepen trekt hij zijn schoenen al aan, volgens hem. Het landschap is uniek dan weer steppe achtige ver gezichten overgaand in dennenbossen en dan weer zoutvlaktes etc. In Kingston bleek de Australiër zijn zondag buiten door te brengen. Er was ’s ochtend schijnbaar een viswedstrijd geweest en de vangst was te bezichtigen. Daar lagen knoeperd van vissen en zelfs haaien van meer dan 2 meter bij. Mijn, Wim, zwembroek zit dus alweer in de tas. Ook hier merkbaar dat het zondag is namelijk vrij rustig overal en veel is er dicht. Rond de klok van zes uur een camping gezocht en hier nu net gegeten, een typisch Hollands gerecht, macaroni met Australische wijn. We gaan nu koffie drinken met een ander Hollands gezin welke hier ook vandaag zijn aan gekomen. Morgen het laatste stukje naar Kangoeroe eiland en dan met de ferry over. Helaas hier geen internet dus hopen morgen dan maar