Dag 18 - Reisverslag uit Mutitjulu, Australië van DeClubVan4 - WaarBenJij.nu Dag 18 - Reisverslag uit Mutitjulu, Australië van DeClubVan4 - WaarBenJij.nu

Dag 18

Door: DeClubVan4

Blijf op de hoogte en volg DeClubVan4

28 Januari 2013 | Australië, Mutitjulu

Vandaag na een stevig ontbijt weer on the road, again. Wilco mocht van ons weer wat rijden omdat er hier geen viaducten of andere obstakels te verwachten waren. Wij, Cor, Arjan en Wim bleven natuurlijk op onze hoede en met ons hoofd gebogen. Na 10 km bedacht ik, Wim, dat we weer geen water bij ons hadden en de weg vandaag langer zou zijn en moeilijker begaanbaar. Met algemene stemmen 4 voor 0 tegen besloten we toch door te rijden. Weer 5 km later bedacht Arjan dat we ook de fee, vignet, waren vergeten die we nodig hadden om een weg die we moesten hebben, er is n.l. maar 1 weg, te mogen berijden. Dat stukje weg loopt n.l. over het gebied/grond van de Aboriginals en is dus van hun. Dus omkeren en weer terug. Daar aangekomen houdt eigenlijk de weg gewoon op geen asfalt, gaten, stenen, rood (ondergrond hier) e.d. Onze 4 WD, Toyota landcruiser, gaf geen krimp en karde rustig door. Ik, Wim, wilde graag een foto van een typische Australische boom welke volgens Arjan ook bij Eurofleur te koop is, 3 voor 10 euro. Wij weer erg verrast door het wisselende landschap. Tijdens onze plas pauze ’s langs de weg, Cor als eerste geplaatst qua aantallen maakte zijn naam waar en werd ruimschoots eerste gevolgd door AV en Wim.
Inmiddels was het kwik alweer aardig gestegen en bereikten we ons resort. We kregen een up grade van onze kamer naar de meest luxe lodge’s met 2 x 2 king size bedden, een schitterend uitzicht, plasma scherm, jacuzzi/whirlpool en alles erg groots. Cor heeft nog gezwommen hier in het zwembad met Aboriginal. Nu ligt hij te dobberen in de whirlpool terwijl wij tennis aan het kijken zijn, de herendubbel met Haase en Sijsling. Hiervoor al de dames finale gevolgd tussen Azarenka en Li Na. Arjan geeft commentaar bij de wedstrijd en als ik het allemaal mag geloven wat hij zegt hadden niet Haase en Sijsling er gestaan maar Cor en ik. Morgen vroeg op pad naar de Kings Canyon en hopen aan het eind van de middag Uluru, Ayers Rock, te bereiken. Waar wij nu zitten is contact met buiten niet mogelijk, telefoon geen service, sms’en worden niet verstuurd e.d. Nu slapen. P.s. Haase en Sijsling, verloren, nog eerder klaar dan ik met het verslag.