Dag 23 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van DeClubVan4 - WaarBenJij.nu Dag 23 - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van DeClubVan4 - WaarBenJij.nu

Dag 23

Door: DeClubVan4

Blijf op de hoogte en volg DeClubVan4

03 Februari 2013 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag Hong Kong verkennen. Ondanks de afgesproken tijd was AV weer veel te vroeg wakker en bleef net zolang dralen dat de rest ook wakker werd. Na een gigantisch ontbijt Hong Kong in, de laatste dagen ook meestal de enige maaltijd overdag. Eerst maar eens te voet de zaak verkennen. Dit is met deze temperaturen nou niet de meest ideale oplossing maar opgeslokt door de drukte, gezelligheid en het Aziatischte uiterlijk van de stad doet dat snel vergeten. ’s Middags hebben we ons met de taxi naar de haven laten brengen om met de boot naar het eiland Lantau te varen waar onze Wilco het grootste Boeddha beeld ter wereld wilde bezichtigen. Vanaf de boot werd al zichtbaar dat de smog al toe nam in Hong Kong en delen al minder zichtbaar werden. Hier aan gekomen onze eerste Mc. Donalds bezocht deze vakantie waar we ons te goed hebben gedaan aan allerlei culinaire hoogstandjes en milkshakes. Het beeld bleek aan de andere kant van het eiland te liggen. Na de taxichauffeur eerst wakker gemaakt te hebben gingen we op pad. Onderweg op dit eiland kwamen we langs de gevangenis van HK en dit is nou niet bepaald een 3 sterren accommodatie. Het beeld van Boeddha lag hoog en was daadwerkelijk groot. Aan het eind van de middag toen we terug waren in HK naar Temple Street geweest een soort Langestraat maar dan vooral met de activiteiten buiten. Cor en ik, Wim, op straat waar we bijna op de vrije stoelen werden geschreeuwd “ iets” chinees besteld, Rijst met …. wat neer kwam op rijst en stukjes vet waarbij daadwerkelijk volgens ons het verkeerde was weggegooid, namelijk het vlees. Cor is er niet aan begonnen en ik heb mij beperkt tot de rijst. Hierna richting hotel en nog wat lekkers mee genomen voorop de kamer: Bier, chips en chocolade, alles zeer voedzaam en gezond.

• 04 Februari 2013 - 08:59

Jans Bart Indy:

Hoi mannen,

Heel subtiel die naamswijziging. Of bestaat het gezelschap niet meer uit 4?
    Dat D8 van jullie is niet erg gevarieerd hè: bier, bier, chips......